Listado de novas
Noticia
18 mai 2023
O Real Decreto Lei 14/2022 engade á Lei 15/2009 do contrato de transporte terrestre de mercadorías a obriga de formalizar un coñecemento de embarque co transportista que vaia realizar o transporte de mercadorías cando o prezo do transporte sexa superior a 150 euros. euros. Este coñecemento de embarque debe incluír: a) Nome ou razón social, NIF e enderezo do expedidor e, se é o caso, do emisor. b) Nome ou razón social e NIF do transportista real. c) Lugar, data e, se é o caso, hora de recepción da mercadoría polo transportista efectivo. d) Lugar, data e, se é o caso, hora prevista de entrega da mercadoría en destino. e) Nome e enderezo do destinatario f) Natureza e masa da mercadoría. Nos casos nos que, polas circunstancias nas que se carga o vehículo, resulte difícil determinar a masa exacta da mercadoría que se vai transportar, buscarase outro tipo de magnitude para determinala. g) Prezo de transporte pactado, así como o importe dos gastos de transporte previstos no artigo 20, salvo que conste noutro documento contractual escrito. O prezo e os gastos relacionados co transporte deberán cubrir o total dos custos efectivos individuais incorridos ou asumidos polo transportista para a súa prestación. A determinación do custo efectivo poderá realizarse tomando a referencia horaria que mellor se adapte ás previsións e á estratexia comercial do transportista. A carta de porte acredita que o transportista foi contratado para realizar o transporte e que se entregou a mercancía ao destinatario nas condicións acordadas previamente.
Noticia
09 mai 2023
INSPECCIÓN REGULAMENTARIA DO TRANSPORTE DE MERCADORÍAS PERIGOSAS (ADR) O Real decreto 97/2014, do 14 de febreiro, establece as especificacións técnicas que deben cumprirse en materia de seguridade, fiabilidade e idoneidade no transporte de mercadorías perigosas por estrada. Tanto os contedores de materiais perigosos (envases, envases, envases, contedores, cisternas, cisternas), como os seus vehículos de transporte (tractor, camión, semirremolque, remolque), deberán cumprir os requisitos ADR aplicables para permitir transporte de mercadorías perigosas por estrada. Para iso, establécese que as homologacións, controis e inspeccións sexan realizadas por un Organismo de Control, en todas as fases, dos colectores e vehículos de transporte de mercadorías perigosas. Estas inspeccións denomínanse comunmente como ADR. INSPECCIÓN REGULAMENTARIA DE VEHÍCULOS PARA O TRANSPORTE DE MERCADORÍAS PERECEDEIRAS (ATP) O Real decreto 237/2000, do 18 de febreiro, modificado polo Real decreto 402/2021, do 8 de xuño, establece as especificacións técnicas que deben reunir todos os vehículos especiais de transporte terrestre de produtos para a construción, control e ensaios de alimentos a temperatura regulada: • Vehículos isotérmicos • Vehículos frigoríficos • Vehículos frigoríficos • Quentar vehículos Nel, establécese que as inspeccións son realizadas por un Organismo de Control (OC), en todas as fases, dos vehículos para o transporte de mercadorías perecedoiras. Estas inspeccións son comunmente coñecidas como ATP.
Noticia
03 mai 2023
A Xunta aposta por unha iluminación sustesntable para garantir a seguridade nas estradas autonómicas e nas infraestruturas do transporte público. O director da Axencia Galega de Infraestruturas, Francisco Menéndez, inaugurou esta mañá a xornada, ‘A iluminación exterior. Criterios de deseño’, na que os 85 participantes asistentes: técnicos da Xunta -tanto de obra civil como de edificación-, con disciplinas como a enxeñería e a arquitectura, consultoras e profesionais redactores de proxectos, abordaron os aspectos máis relevantes do alumeado exterior e a importancia para a seguridade viaria. O departamento de Infraestruturas da Xunta está a despregar na actualidade un amplo abanico de actuacións nas que a iluminación xoga un papel moi importante, comezando pola iluminación viaria, con actuacións de renovación de iluminación en tramos urbanos de estrada nos que se está a actuar para mellorar a seguridade viaria ou nas que se dispoñen novas sendas peonís. Tamén nas actuación e proxectos que executa a Xunta aténdese de xeito específico á iluminación de pasos de peóns, das paradas de autobús, de espazos urbanos asociados a estradas: os Camiños de Santiago, humanizacións de travesías ou en acondicionamentos de vías como a avenida da Deputación de Sabón. Na xornada púxose de relevo que as obras públicas autonómicas prestan especial atención á iluminación de espazos urbanos, tanto asociados a edificios como hospitais e centros de saúde, ademais de actuacións de posta en valor de pontes e de edificios. Deste xeito, a xornada organizada pola Axencia Galega de Infraestruturas centrouse na mellora da visión sobre o proceso de deseño, execución e control da calidade da iluminación nas actuacións da Xunta. O departamento de Infraestruturs quere seguir avanzando no obxectivo de acadar nas obras que executa a maior sustentabilidade e eficiencia enerxética, cos materiais máis sostibles, coa menor contaminación lumínica e coa maior durabilidade. A Xunta está a apostar por unha iluminación que contribúa a unha maior seguridade viaria, a unha mellor accesibilidade e seguridade das persoas que utilizan o transporte público, transitan polas vías de comunicación e están no espazo público. Tamén a Xunta traballa na consecución dunha iluminación saudable, que sexa a xusta e que ademais teña en conta a intensidade e ata temperatura de cor para que non afecte á saúde das persoas. A xornada organizada pola Axencia Galega de Infraestruturas desenvolveuse ao longo da mañá de hoxe e permitiu afondar na mellora da visión sobre o proceso de deseño, execución e control de calidade da iluminación nas actuacións da Xunta. Para iso, contouse con relatores que abordaron os diferentes aspectos da iluminación, entre eles, o representante do Comité Español de Iluminación en Galicia, e cofundador e presidente da asociación Slowlight, José Enrique Alcázar.
Noticia
03 mai 2023
Hai 67 anos, o 26 de abril de 1956, Malcolm McLean, un empresario estadounidense do transporte de camións, creou e promoveu o uso do contedor normalizado para axilizar os tempos e, sobre todo, abaratar custos na carga e descarga de mercadorías dos barcos nos portos do Estados Unidos. Nesa data tivo lugar o primeiro transporte de mercadorías en contedores entre as cidades de Newark e Houston. Un ano despois foi fretado o primeiro buque portacontedores, con servizos entre Nova York, Florida e Texas; e no ano seguinte fíxose a primeira conexión internacional que conectaba os Estados Unidos e Porto Rico. Xa en 1963 construíuse a primeira terminal de contedores en Nova Jersey. O contedor é un elemento que transformou o transporte de mercadorías, as infraestruturas portuarias, constituíndo un elemento esencial da globalización. Desde 1965, a ISO estableceu e estableceu tres tamaños estándar para contedores: 20 pés (26-28 m3), 40 pés (55-58 m3) e 40 pés High Cube (60-68 m3). As medidas varían entre 2,44 (ancho) x 2,44 (longitud) x 2,59 (alto). Hoxe podes identificar: a) Contenedores secos (Dry Van): é o máis utilizado no transporte de mercadorías, son metálicos, non teñen ventilación nin refrixeración. Están dispoñibles nas tres dimensións estándar. b) Envases frigoríficos (Reefer): contan cun sistema que regula a temperatura no interior do recipiente entre -18ºC e 30ºC, estando dispoñibles nas tres dimensións estándar. c) Recipientes cisterna: son recipientes que teñen unha capa interior ou depósito de polietileno que evita a fuga de calquera tipo de líquido, sendo utilizados para o transporte, por exemplo, de produtos químicos, aceites e bebidas. d) Contedores abertos: son aqueles que non teñen a parte superior e/ou lateral para facilitar o transporte de cargas de gran volume que sobresaen das medidas normalizadas do contedor. Ver a norma UNE-EN ISO 6346:2023 sobre “Contenedores para o transporte de mercadorías. Codificación, identificación e marcado”.
Noticia
03 mai 2023
O sector do transporte de mercadorías por estrada ten diferentes retos como son: - Cumprimento das distintas normativas. - Aspectos loxísticos complexos. - Protección ambiental. - Seguridade e saúde dos traballadores. Ademais do cumprimento da normativa vixente, no sector do transporte de mercadorías por estrada son de aplicación distintas normativas como: - ISO 9001: a norma de sistema de xestión da calidade máis recoñecida e utilizada a nivel mundial que busca ofrecer un excelente servizo. - ISO 14001: norma internacional para a certificación de sistemas de xestión ambiental, que afecta ao cumprimento da lexislación e á redución do impacto ambiental. - ISO 45001: norma de seguridade e saúde laboral que protexe aos traballadores e clientes de accidentes e enfermidades. - ISO 50001: norma de xestión enerxética, que esixe optimizar a eficiencia enerxética reducindo custos e aumentando a eficiencia. - ISO 22301: norma internacional para a xestión da continuidade do negocio, deseñada para que as empresas poidan anticiparse ás emerxencias e recuperarse en situacións de crise. - ISO 27001: norma para sistemas de xestión da seguridade da información. - ISO 39001: norma de sistemas de xestión da seguridade viaria, deseñada exclusivamente para o sector do transporte co fin de mellorar a seguridade xeral e reducir o risco de lesións ou mortes por accidentes de tráfico.
Noticia
28 abr 2023
A Consellería de Infraestruturas e Mobilidade, convoca as axudas para a modernización e dixitalización das frotas de transporte de viaxeiros e mercadorías de empresas privadas de servizos de transporte por estrada, dotadas cun orzamento de 6.257628 euros. O Diario Oficial de Galicia publica hoxe a orde desta convocatoria, dirixida a autónomos e pemes. A orde inclúe todas as bases polas que se rexerá o outorgamento destes incentivos, que se enmarcan nas subvencións concedidas polo Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana á Comunidade galega ao abeiro do Plan de recuperación, transformación e resiliencia, financiado pola Unión Europea-Next Generation EU para este ano e os vindeiros 2023 e 2024. Mediante esta convocatoria perséguese incrementar a eficiencia destas empresas e do sistema de transporte por estrada, mediante a dixitalización, a sustentabilidade, a conectividade, a renovación dos sistemas e a introdución de novas tecnoloxías no sector. Prevense 9 categorías de solucións de modernización subvencionables: 1. Xestión de documentos de control electrónicos. 2. Sistema de tacógrafo intelixente de segunda xeración. 3. Integración de documentos de control electrónicos nos sistemas de xestión. 4. Implantación de sistemas TMS/ERP. 5. Implantación de sistemas SAE. 6. Actualización de sistemas SAE. 7. Axudas aos servizos de transporte de viaxeiros. 8. Implantación de aplicacións para reclamacións por medios electrónicos. 9. Mellora de sistemas de ticketing. Nas bases da convocatoria recóllese tamén que os destinatarios últimos destas axudas deberán formalizar un contrato previo e un acordo de prestación de solucións de modernización coas empresas provedoras de solucións de modernización adheridas ao programa de axudas, que publicarán a súa oferta de servizos no rexistro que a tal efecto creou o Ministerio de Transportes. Os destinatarios poderán elixir ata un máximo de 2 solucións de modernización de entre as establecidas como elixibles para o seu tamaño e tipo de actividade. Deberán, en todo caso, presentar unha solicitude independente para cada unha das solucións de modernización. Unha vez ditada a resolución de concesión da axuda, o beneficiario recibirá un ‘cheque moderniza’, pola contía correspondente á actuación para a que solicitou a axuda. No suposto de presentar 2 solicitudes para 2 categorías diferentes, recibirá 2 ‘cheques moderniza’. O prazo máximo para a formalización dos acordos será de 3 meses desde a notificación da resolución de concesión. Segundo recolle a convocatoria publicada hoxe no DOG, o prazo de presentación de solicitudes permanecerá aberto desde mañá 29 de abril de 2023 e ata o 30 de xuño do 2024. O procedemento de concesión das axudas será directo e as solicitudes serán atendidas por rigoroso orde de entrada ata o esgotamento dos fondos. Estas axudas son incompatibles con outras subvencións ou axudas que puidesen concederse para os mesmos custos subvencionables, procedentes de calquera administración, entes públicos, privados, nacionais, internacionais ou da Unión Europea. Nos seguintes enlaces ao DOG pode consultarse a orde e o extracto: https://www.xunta.gal/dog/Publicados/2023/20230428/AnuncioG0533-190423-0001_gl.html https://www.xunta.gal/dog/Publicados/2023/20230428/AnuncioG0533-200423-0002_gl.html No seguinte enlace encontraranse as ofertas dos provedores de servizos: https://www.mitma.gob.es/ministerio/proyectos-singulares/prtr/listado-proveedores-prtr
Noticia
27 abr 2023
Euro NCAP é o programa europeo de avaliación de automóbiles cuxo obxectivo é mellorar a seguridade dos vehículos. O sistema Truck Safe supón unha ampliación dos requisitos de seguridade da aplicación aos camións pesados de transporte de mercancías. Euro NCAP creou un sistema de valoración de seguridade de cinco estrelas para axudar aos clientes, ás súas familias e ás empresas a comparar vehículos con máis facilidade e identificar as opcións máis seguras en función das súas necesidades. A valoración de seguridade se determina a partir dunha serie de ensaios en vehículos, deseñados e levados a cabo por Euro NCAP. Estas probas representan, de forma sencilla, escenarios de accidentes reais que poderían causar lesións ou a morte nos ocupantes dos vehículos ou dos usuarios da carretera. Recentemente Euro NCAP publicou o informe “Safer Trucks: on the road to visión zero” a partir do cal definiu o sistema Truck Safe que permitirá ao sector identificar e avaliar o nivel de seguridade dos equipos dos seus flotas de camións pesados, facilitando a innovación e mellora tecnolóxica. Euro NCAP cree que a creación dun mercado no que a elección de vehículo máis segura sexa a elección de vehículo máis rentable será fundamental para o éxito. Unha forma de lograr isto é que Euro NCAP se vincule con iniciativas nacionais, rexionais e locais, como restricións de acceso local, esquemas de mellores prácticas de transporte, contratación pública e aseguradoras para crear incentivos. Si se combina cun marco de estándares técnicos máis sólido e armonizado, crearase o poder adquisitivo necesario para xerar a demanda de vehículos máis seguros que os fabricantes necesitan si queren combinar innovación e éxito comercial.
Noticia
27 abr 2023
O transportista deberá velar pola protección do camión, da mercadoría, dos seus e dos seus acompañantes ante calquera situación imprevista. Os seguros habituais no transporte de mercadorías son: a) Seguro básico de responsabilidade civil ou a terceiros: é obrigatorio dispoñer dun seguro básico de responsabilidade civil para cubrir os danos persoais e materiais causados a terceiros derivados dun accidente provocado polo vehículo. b) Seguro de responsabilidade civil ampliado: é moi habitual estender a cobertura ao profesional do condutor. c) Seguro de asistencia en estrada, que pode ser independente ou integrado no anterior, para dar cobertura en situacións de accidentes ou avarías nos desprazamentos. d) Seguro de mercadorías: é a forma de ter cobertura por danos ou perdas da mercadoría que se transporta, cubrindo danos nas operacións de carga e descarga, accidentes de tráfico, roubos e outras situacións. Hai que prever a necesidade de cobertura de mercadorías especiais, por exemplo, polo seu valor ou a súa fraxilidade. e) Seguros de danos ao propio vehículo: ofrecen cobertura dos danos que se poidan producir no camión derivados de incendios, explosións, curtocircuítos e outros accidentes non imputables ao condutor. No sector é habitual contratar un seguro de flota, de forma que se agrupen as pólizas e coberturas de todos os vehículos da empresa de transporte. Así, no mercado existen seguros “multirrisco” que agrupan os distintos seguros nunha mesma póliza, cubrindo outras coberturas. As fundas que se deben considerar imprescindibles para conducir son: - Responsabilidade civil ante terceiros (obrigatorio). - Responsabilidade civil ampliada (voluntaria). - Defensa xurídica. - Defensa de multas, compensación polo curso de recuperación de puntos e compensación en caso de retirada do permiso de conducir. - Seguro de accidentes de condutor. - Morte dos ocupantes. - Responsabilidade civil de carga, cubrindo roubo, roubo e danos físicos. - Danos físicos no camión, incluíndo cristais rotos. - Asistencia de viaxe tanto para o vehículo como para as persoas, incluídos os gastos médicos do condutor. - Roubo ou roubo do camión. En OTRAME, o simulador de custos inclúe o seguro correspondente ao seguro de responsabilidade civil, danos persoais e mercadorías.
Noticia
27 abr 2023
A Unión Europea establece como requisitos para os produtos a comercializar na UE que cumpran con diferentes normas de seguridade, saúde e medio ambiente que garantan a seguridade alimentaria, a protección da saúde humana e animal, a protección do medio ambiente e os dereitos humanos dos consumidores. . Todos os produtos que se comercialicen na UE deben levar necesariamente o marcado CE, que demostra que o fabricante avaliou o produto e que se considera que cumpre cos requisitos de seguridade, saúde e protección ambiental esixidos pola UE. Ademais, existen, entre outros, os seguintes requisitos: • Normas e especificacións técnicas comúns en toda a UE e xestionadas polos organismos nacionais de normalización. • Requisitos específicos para o uso de substancias e mesturas químicas (REACH), establecidos pola Axencia Europea de Substancias e Mesturas Químicas (ECHA) para cumprir coa normativa europea sobre clasificación, etiquetaxe e envasado, clasificación de substancias e mesturas químicas. • Requisitos de eficiencia enerxética. • Requisitos da Axencia Europea de Medicamentos en relación cos medicamentos de uso humano e veterinario. No espazo web de Access2Markets podes obter a información que necesitas para comerciar con terceiros países, por exemplo, sobre aranceis, impostos, procedementos, trámites e requisitos, normas de orixe, medidas de exportación, estatísticas, barreiras comerciais e moito máis. Tamén permite acceder á información clave necesaria para o comercio de servizos, así como para o investimento e a contratación pública en terceiros países. https://trade.ec.europa.eu/access-to-markets/es/home